Czym SMM różni się od innych narzędzi? Jakie są jej cele i założenia? Jak długo czekać na wyniki i skąd wiadomo, że jest? Odpowiedź.
SMM to skrót od Social Media Marketing – marketingu w sieciach społecznościowych. Celem SMM jest pozyskanie klientów z VKontakte, Facebooka*, Instagrama* i innych platform społecznościowych. Kolejnym ważnym zadaniem SMM jest zwiększenie świadomości marki i praca nad reputacją.
Co to znaczy smm Sieci społecznościowe wiedzą o swoich użytkownikach bardzo dużo: wiek i płeć, kraj i miasto zamieszkania, marka i rok urządzenia mobilnego, zainteresowania i wzorce zachowań. Na przykład Facebook* wie, którzy z milionów jego użytkowników należą do grupy „mężczyźni 20-25 z Petersburga, którzy często robią zakupy online i są żonaci”.
Użytkownik podaje wszystkie informacje zarówno wypełniając swój profil, jak i poprzez działania w sieci: zaznaczanie „polubień” na stronach, logowanie się do sieci z urządzenia mobilnego, klikanie w reklamy itd.
W efekcie sieć społecznościowa może kierować Twoje reklamy do osób, które np. niedawno kupiły smartfon, dużo podróżują lub będą wkrótce obchodzić urodziny. Na Facebooku* właściwe informacje o Tobie jako użytkowniku są przechowywane w sekcji preferencji.Jakie są cele i założenia SMMGłównym celem SMM, jak każdego narzędzia marketingowego czy reklamowego, jest zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Ogólnie rzecz biorąc, wiele celów można osiągnąć za pomocą mediów społecznościowych; oto niektóre z nich.
Zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Wykorzystywane jako krok w lejku sprzedażowym lub sposób na przyciągnięcie ruchu na stronę. Jest to często wykorzystywane przez portale informacyjne, aby numery witryn wyglądały bardziej atrakcyjnie dla reklamodawców. Na przykład Lifehacker na Facebooku* zamieszcza zapowiedzi artykułów:
- Informowanie o rabatach i nowych produktach. Promowanie sezonowych wyprzedaży, wysyłanie specjalnych ofert przez komunikatory… To wszystko jest szczególnie cenne dla Twoich dotychczasowych klientów, bo zawsze miło jest dostać produkt ulubionej firmy w okazyjnej cenie.
- Wygląd w wyszukiwarkach. Media społecznościowe są indeksowane przez wyszukiwarki w taki sam sposób jak oficjalna strona internetowa. Jeśli użytkownik wpisze nazwę Twojej marki, w wyszukiwarce oprócz strony głównej pojawią się Twoje sieci społecznościowe. Użytkownik może je zasubskrybować i podążać za Tobą gdziekolwiek chce.
- Poszerz swoją grupę docelową, zwiększając świadomość marki. W mediach społecznościowych możesz zostać zauważony przez nowych potencjalnych klientów z każdej grupy społecznej. Odbywa się to poprzez repostowanie swoich followersów, reklamę w grupach, targetowanie i docieranie na szczyt różnych publikacji.
- Promocja poglądów i wartości firmy. Jeśli bierzesz udział w imprezach charytatywnych i robisz dobre uczynki, warto rozpowszechnić tę informację, aby przyciągnąć ludzi.